10 روش برای یک مبارزه ی خوب به سبک استاد بروس لی
تانگ سودو
تانگ سودو

روش مبارزه بروس لي

1-آماده بودن بدن: شما وقتي مي توانيد به مبارزه بپردازيد كه بدني آماده داشته باشيد و بدني آماده نمي شود مگر با تمرينات مداوم و اين تمرينات مداوم علاقه و پشتكار مي خواهد. يك رزمي كار هميشه با سستيها، فرسنگها فاصله دارد.

2-تمركز فكر: وقتي وارد ميدان مبارزه مي شويد بايد تمام فكرتان را جمع كرده فقط به مبارزه فكر كنيد و حريف، زيرا شما در مقابل يك جسم بيجان نايستاده ايد،كسي كه در مقابل شماست يك ورزشكار مي باشد وفكر مي كند و جسمي آماده دارد و ممكن است از يك لحظه ي غفلت شما استفاده كند و شما را غافل گير كند.

3-ديد خوب: ديد در مبارزه يك اصل مهم مي باشد ، شما با ديد خوب مي توانيد ضربه حريف را دفاع كرده و يا جا خالي بدهيد، و يا در يك لحظه با ديدي خوب مي توانيد ضربه ي سرنوشت سازي به قسمت حساس بدن حريف وارد سازيد و اين مهارت از طريق تمرين با «ميت» و به خصوص «گلابي بوكس» به دست مي آيد.

4-دفاع: هميشه بايد گاردتان بسته باشد و آمادگي تغيير مكان داشته باشيد و هر ضربه حريف بايد به گارد بسته ي شما برخورد كند يا با جا خالي به شما برخورد نكند. بنابه گفته ي يكي از استادان، «دفاع بهترين حمله مي باشد.»

5-مبارزه با تمام قدرت: مبارزه ي شما يا قراردادي مي باشد و وقت معيني دارد و يا بايد در هر لحظه، آماده ي مبارزه باشيد. شما بايد در هر صورت از تمامي قدرت و تكنيك خود براي انداختن حريف استفاده نمايد، زيرا اگر چنين كاري را نكنيد حريف استفاده كرده و شما را خواهد انداخت. بايد شما چنان عمل كنيد كه بعد از اتمام مبارزه از فرط خستگي نتوانيد روي پا بايستيد.

6-سرعت: سرعت، به وجودآورنده ي قدرت مي باشد ، براي مثال اگر دو جسم هم وزن يكي با سرعت زياد و ديگري با سرعت اندك به كيسه بوكس اصابت كنند، جسمي كه سرعت زياد داشته كيسه را بيشتر تكان مي دهد، پس سرعت در مبارزه بسيار مفيد مي باشد. و ضربه اي كه با سرعت زياد اصابت نمايد تأثيري، به مراتب زيادتر خواهد داشت.

7-كياب (کیای): يعني دادن هوا به بيرون همراه با صداي خشم، در موقع زدن ضربه و دو خاصيت مفيد دارد، يكي قدرت مي آورد و ديگري حواس حريف را پرت نموده و او را ترسانده، براي شما موقعيت ضربه را فراهم مي آورد.

8-رقص پا: هميشه مانند كشتي كه در درياي طوفاني متلاطم مي باشد تغيير مكان داده و موقعيت ضربه زدن را از حريف سلب نماييد. شما با رقص پا لحظه اي در سمت راست حريف و لحظه اي در سمت چپ و در يك لحظه در مقابل حريف خواهيد بود و با اين عمل حريف را خسته كرده در نتيجه نمي تواند ضربه اي به طرف شما پرتاب نمايد و اگر هم پرتابي انجام گيرد به شما اصابت نخواهد كرد.

9-ضربه زدن به قسمتهاي حساس بدن: از ضربه زدن بيهوده بپرهيزيد ، چون در صورت ادامه مسابقه خسته مي شويد. بايد ضربه هايي كه به حريف مي زنيد حساب شده باشند؛ يعني به جاي ده ضربه بيهوده، سعي كنيد يك ضربه كاري و مؤثر را برقسمتهاي حساس بدن حريف وارد كنيد، در غير اين صورت مبارزه شما طولاني خواهد شد. 

10 - در يك جمله: مبارزه بايستي نشأت گرفته از احساس شما باشد. هميشه به دنبال ياد گرفتن باشيد. به گفته ي استاد فقيد كونگ فو «بروس لي» : يك رزمي كار خوب بايد از روي احساس ضربه بزند نه از روي عصبانيت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: برچسب:,
ارسال توسط Hadi Marhaj

پیغام مدیر
اعطای نمایندگی سبک در استان(در بخش آقایان و بانوان) به افراد واجد شرایط. تلفن تماس(بعد از تایم اداری):-----09132184972 09307004972-----
با تشکر